Home > Moda e fashion > EMA-BIA presented the new Silky Kit collection with a great success at Mipel fair in Milan

articolo pubblicato da: bluwom | segnala un abuso

EMA-BIA  presented the new Silky Kit collection  with a great success  at Mipel fair in Milan
Silk bags and accessories in a single alignment. Her motto: "transform your outfit with a kit!" EMA-BIA by Emanuela Bianchi made its official debut in the world of fashion at Mipel exhibition in Milan. The new brand has presented with great success the innovative "Silky Kit" collection. The SILKY KIT collection is available in three different versions and is characterized by the presence in the kit of a 'Silky bag' and two 'Silky Stripes', that guarantee a unique alignment.   As a true personal shopper the Silky Kit is the new ally for those who love to dress with plain colored dresses, but who do not want to give up trendy colorful details which are at the same time elegant, to brighten up their look on all occasions of their day.   Versatile accessories designed specifically to completely change an outfit with a single gesture. In the Silky Kit the value of the materials, the craftsmanship and the variety of prints are combined with practicality. Three models of Silky Kit available according to the different needs of use: Silky Kit 30: 2 Silky Stripes and a large Shopper Bag for the day. Available in different varieties of prints.     Silky Kit 22: 2 Silky Stripes and a soft Mini Bag to always carry with you. Perfect both for the day and for a cocktail evening with friends. Available in different varieties of prints.   Silky Kit Clutch: 2 Silky Stripes and a clutch bag, small practice and never predictable, for evenings and events particularly elegant or to give a touch of elegance and personality to a casual-chic dress. Available in different varieties of prints.   All Silky Kit lines offer multi-seasonal products in 100% silk and selected leathers. The silk and the prints used are unique and available either individually or in a limited edition in a kit, specifically designed to highlight the value of the uniqueness of the product and personal style. The accuracy of the details and the simplicity of the lines, which make up the design of accessories in combination with the variety of prints, have aroused particular appreciation from the international public who were looking for a product guaranteed by a 100% Made in Italy supply chain recognized therefore for a very high quality standards. All EMA-BIA accessories are made entirely by hand in Italy: the artisan tradition from Varese and leather manufacturing linked with this collection meets and blends perfectly with the unique skills of Como’s artisans in the silk processing. The main objective of the brand is to offer customers a product of excellence that really enhances the heritage of Italian local and traditional craftsmanship.   EMA-BIA is present on the web with its Online Store ema-bia.com where you can buy all Silky line products: Silky Kit (Silky & Silky Stripes Bags sold in one Kit), Silky Stripes (sold individually) and Silky Pillows , soft silk cushions to customize the spaces of your home.   Per ulteriori informazioni: Digital PR a cura di Blu Wom Milano www.bluwom-milano.com p.fabretti@bluwom-milano.com

#emabia | #emanuelabianchi | #silkykit | #handbags | #madeinitaly | #silk | #leather | #luxuryaccesories |

EMA-BIA: Grande successo di presenze all’evento “Harmonica” organizzato per la Milano Fashion Week

EMA-BIA: Le Idee Regalo Per La Festa Della Mamma

EMA-BIA accessori moda promo San Valentino: Uno sconto speciale del 20% su tutti gli articoli

EMA-BIA: le borse nei colori Primavera Estate 2019

EMA-BIA ha presentato con grande successo al Mipel di Milano la nuova collezione Silky Kit

BEIT Events affida a Blu Wom Milano l’attivita’ di ufficio stampa on e off line

L’agenzia è attualmente leader in Italia nella produzione e organizzazione di grandi eventi food rivolti al pubblico, nella creazione di contenuti ad alto tasso esperienziale e nella loro comunicazione al mercato.   L’agenzia di produzione di eventi BEIT Events (https://www.beitevents.it) ha affidato a Blu Wom Milano l’attività di ufficio stampa on e off line. BEIT, negli anni, si è fat (continua)

EMA-BIA presenta Silky T-Case

La nuovissima Silky T-Case di EMA-BIA è la pochette a busta essenziale, geometrica ed estremamente chic che coniuga la praticità alla semplicità, senza rinunciare al Fashion. Indispensabile per la vita di tutti giorni è perfetta per portare con noi tutto il necessario, senza problemi di dimensioni, e con un tocco estremamente glamour e sofisticato. Una delle pochette più amate come forma, q (continua)

Il nuovo numero del mensile GATE distribuito in 200.000 copie negli Aeroporti di Roma. Da fine luglio, si annuncia il lancio dell’app

In distribuzione dal 20 maggio il nuovo numero di GATE, il mensile presente in 200.000 copie negli Aeroporti di Roma con una distribuzione controllata, attra-verso un numero importante di espositori fissi presenti sia alle partenze che agli arrivi, e con una distribuzione a mano attraverso hostess dedicate. Il terzo numero di GATE sta già registrando un altissimo gradimento da parte degli oltr (continua)

F&P Wine Group partner dell’evento Inner Wheel che si terra’ a Piacenza

Il 7 e l’8 giugno p.v. si terrà l’Assemblea Distrettuale Inner Wheel distretto 204, l’evento che ogni anno riunisce per scopi culturali e benefici gli appartenenti all’organizzazione Inner Wheel. Ogni edizione si svolge in una località diversa e, quest’anno, è stata scelta Piacenza: un’occasione unica per visitare la città, i suoi dintorni e per scoprire le eccellenze enogastronomiche della zona. (continua)

Il Gutturnio Superiore Borgofulvia Impero 2018 premiato con la medaglia Gold al Portugal Wine Trophy 2019

Il Gutturnio Superiore Borgofulvia Impero 2018 ha ottenuto la medaglia Gold al Portugal Wine Trophy 2019, il più importante concorso enologico internazionale in Portogallo che riunisce ogni anno i migliori professionisti provenienti da tutto il mondo. Durante le 4 giornate di degustazione, una giuria indipendente, formata da enologi, sommelier, “Master of Wine”, commercianti specializzati, produtt (continua)